T4yang kereta mew4h tapi duduk rumah sew4. PeIik Sikap ‘show off’ Orang Malaysia -Michael Ang

Penerbit dan pengarah terk enal Michael Ang berasa h4iran dengan sikap s3gelintir rakyat Malaysia g3mar menay angkan kehidupan mew4h di lamans0sial.

Menurut Michael, 45, segelintir mereka g3mar menunjuk-nunjuk kereta dan barangan berjenama namun masih menetap di rumah sewa.

Kenapa orang Malaysia sanggup t4yang dan beli kereta mahal tapi duduk rumah sewa! Tayyang kat media sosial pakai benda berjeenama tapi pakai hartaa orang lain untuk tayng!

Antara status yang dimuat naik Michael.

Bagi saya, rumah lebih baik daripada kereta. Sekurang-kurangnya harga rumah semakin lama semakin naik. Kalau beli sendiri rasa dia jauh lebih sedap dari pinjam benda orang dan tayyang cakap benda sendiri!

Dalam hidup ini tak berhvtang, tak mencvri, tak menipv adalah kehidupan yang paling bahagia walaupun rumah flat atau baju Uniqlo saja! Betul tak? kata Michael Ang.

Sekarang nak dapat kerja bukan senang.

Michael yang juga seorang pela kon itu berkongsi pendapatnya menerusi Instagram miliknya dan rata-rata netizen serta rakan selebriti turut bersetuju dengan kenyataan tersebut.

Dalam pada itu, Michael turut menyuarakan pandangannya mengenai generasi muda yang dilihat tidak bersungguh-sungguh dan g3mar mervngut dalam melakukan sesesuatu pekerjaan.

Michael nasihatkan generasi muda untuk bekerja dengan bersunguh-sungguh.

Kenapa anak muda Malaysia ini kalau nak dapatkan kerja bulan dan bintang dijanjikan. Tapi bila dah mula kerja, kerja macam tahi! Sekarang nak dapat kerja bukan senang.

Tak baca ke fasal pembawa grab sampai kena hempap dengan pokok? Bila dah ada kerja tu, kerjalah dengan jujur. Kalau kena m4ki itu mesti ada sebab. Jangan la asyik cakap orang iri h4ti dengan awak.

Cermin diri sendiri dulu sebelum nak sal4hkan semua orang. Orang yang nak berjaya selalunya tak complain banyak. Yang berjaya baru banyak complain! Itulah hakikatnya, betul ke tidak?

Sumber:mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*