vide0 tular melihat aj4l Depan Mata- “Meng4lir air mata m4ngsa, seolah-olah tahu akan pergi sel4manya”- AlFatihah

vide0 tular melihat aj4l Depan Mata- “Meng4lir air mata m4ngsa, seolah-olah tahu akan pergi sel4manya”- AlFatihah

Baru-baru ini terdapat satu video yang tular di media sosial yang mengemparkan semua orang.

TuLar video memaparkan sekumpulan petugas kesihatan sedang memberi rawatan kec3masan kepada pesakit Covid-19 yang sedang n4zak ternyata mengundang perhatian ramai.

Video yang didakwa dirakam pada Sabtu di Pusat Kuarantin dan Rawatan Berisiko Rendah (PKRC) Taman Ekspo Pertanian Malaysia (Maeps) di Serdang, Selangor itu sehingga kini meraih lebih dua

juta tontonan di TikTok Menurut wanita dikenali sebagai Bibi Oni, 40, anak saudaranya merupakan salah seorang pesakit Covid-19 yang turut menjadi saksi kejadian itu.

“Kalau tengok video tu, yang pakai kain pelikat merupakan anak saudara saya. Dia sudah tiga ke empat hari menerima rawatan di sana. “Sebenarnya video tu pun ada viral di tempat lain. Tapi saya juga ada dapat video sama, anak saudara hantar dalam grup WhatsApp keluarga. “Jadi saya kongsi di TikTok untuk bagi kesedaran kepada semua. Saya tiada niat nak viral pun,Mesra disapa Bibi, ejen pelancongan yang kini menjalankan bisnes roti di Kuala Kangsar,

Terbaharu, kakaknya yang berusia 47 tahun serta anak saudara dikenali sebagai Syakirin, 26, sedang menerima rawatan di Maeps selepas dij4ngkiti wab ak itu di Kampung Batu Muda Tambahan, Kuala Lumpur yang baru sahaja dikenakan perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) bermula hariini sehingga 5 Jun depan. “Anak saya pernah kena Covid-19 pada Mac, anak saudara juga kena di sebuah kilang sarung tangan. Terbaharu, kakak dan anaknya yang juga anak saudara saya ditahan di Maeps,

“Anak saudara saya, Syakirin masih terkesan selepas dia tengok sendiri kematian salah seorang pesakit di depan matanya. “Dia belum bersedia untuk ditemubual. Dia cuma update kami melalui WhatsApp. Dia kata, ma ngsa mengalir air mata, seolah-olah tahu dia akan pe rgi buat selamanya. Kalau tak kena pada diri atau keluarga sendiri, memang susah percaya.

“Masa tengah diberi bantuan pernafasan (CPR), anak saudara tengok telefon mangsa tak berhenti berbunyi. “Anak saudara saya masih terkesan, tak boleh nak tidur sebab trauma,” ujarnya lagi.

Dalam pada itu, Bibi turut memberi nasihat kepada masyarakat di luar sana agar terus menjaga diri dan sentiasa berhati-hati “Saya nasihatkan orang di luar sana hati-hati. Covid-19 memang real, bukan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) nak tipu. “Kalau tak kena pada diri atau keluarga sendiri, memang susah percaya. Tapi percayalah ia wujud. “Dalam keadaan macam ni, saya minta anak saudara serta kakak saya di Maeps agar selalu update.

“Anak saudara saya, Syakirin masih terkesan selepas dia tengok sendiri kem4tian salah seorang pesakit di depan matanya. “Dia belum bersedia untuk ditemubual. Dia cuma update kami melalui WhatsApp. Dia kata, mangsa mengal ir air mata, seolah-olah tahu dia akan pe rgi buat sel4manya. Kalau tak kena pada diri atau keluarga sendiri, memang susah percaya.”Masa tengah diberi ba ntuan pern afasan (CPR), anak saudara tengok telefon man gsa tak berhenti berbunyi. “Anak saudara saya masih terkesan, tak boleh nak tidur sebab tr4uma,” ujarnya lagi.

Dalam pada itu, Bibi turut memberi nasihat kepada masyarakat di luar sana agar terus menjaga diri dan sentiasa berhati-hati. “Saya nasihatkan orang di luar sana hati-hati. Covid-19 memang real, bukan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) nak ti pu. “Kalau tak kena pada diri atau keluarga sendiri, memang susah percaya. Tapi percayalah ia wujud. “Dalam keadaan macam ni, saya minta anak saudara serta kakak saya di Maeps agar selalu update. Kami pun tak lena tidur,” ujarnya lagi. Menurut pernyataan pada dua video berbeza yang tular, pes akit yang diberi rawatan di atas lant ai seorang pengawal keselamatan.

Kredit : facebook

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*